عمل لیفت لب, جراحی لیفت لب

همه چیز درباره جراحی لیفت لب، از جمله انواع، روش و بازیابی (ریکاوری)

در این مقاله از سری مقالات جراحی زیبایی بینی و صورت در سایت دکتر کرم نژاد با لیفت لب و اطلاعات مهم در مورد آن و نکات مهم کلیدی درباره عمل لیفت لب آشنا خواهید شد.

احتمالاً قبلاً در مورد تزریق لب شنیده اید که گاهی به آن فیلر یا ایمپلنت لب گفته می شود. این روش ها ظاهری مانند زنبور را به لب ها می بخشد. یک روش دیگر به نام جراحی لیفت لب وجود دارد که می تواند نوع متفاوتی از زیبایی را به شما بدهد. برخلاف پرکننده های لب، دائمی است.

به خواندن این مطلب ادامه دهید تا درباره لیفت لب، از جمله انواع مختلف لیفت لب، نحوه عمل و بازیابی یا ریکاوری بعد از جراحی لیفت لب، و اینکه آیا کاندیدا و نیازمند این نوع عمل جراحی هستید یا خیر؟، بیشتر بدانید …

جراحی لیفت لب چیست

جراحی لیفت لب چیست؟

عمل لیفت لب یک روش جراحی در مطب است که فضای بین بینی و بالای لب را کوتاه می‌کند که به فیلتروم نیز معروف است. این روش مقدار بافت صورتی رنگی را که قابل مشاهده است افزایش می‌دهد و باعث می شود لب‌ها پرتر و برجسته‌تر از همیشه جلوه کنند. همچنین میزان نمایان شدن دندان‌های مرکزی بالا را در هنگام استراحت لب‌ها افزایش می‌دهد. جراحی لیفت لب یک گزینه خوب برای افرادی است که می خواهند به جای حجم دادن، به لب‌های خود قد اضافه کنند.

انواع جراحی لیفت لب 

انواع مختلف از عمل لیفت لب وجود دارد. دانستن انواع و تکنیک ها بسیار مهم است تا بتوانید با جراح خود در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است، بحثی آگاهانه داشته باشید. در ادامه انواع جراحی لیفت لب را برای شما زیباجویان گرامی و همراهان سایت دکتر کرم نژاد : جراح زیبایی بینی و صورت در شیراز آورده ایم.

انواع جراحی لیفت لب

  1. جراحی لیفت مستقیم لب
    لیفت مستقیم لب، که گاهی به آن لیفت لب gullwing نیز گفته می شود، حاشیه لب مشخص تری ایجاد می کند. نوار نازکی از پوست درست بالای لب بالایی برداشته می‌شود و پوست به سمت بالا کشیده می‌شود و این توهم یک ورمیلیون بارزتر (قسمت صورتی لب‌ها) را ایجاد می‌کند. این روش معمولاً یک اسکار در ناحیه لب بالایی ایجاد می کند.
  2. جراحی لیفت لب زیر بینی (شاخ گاو)
    شاخ زیر بینی یکی از رایج ترین روش های لیفت لب بالا است. جراح برشی ایجاد می کند که معمولاً در امتداد پایه بینی پنهان می شود، جایی که کمتر قابل مشاهده است. این برش اغلب به شکل یک گاو نر ایجاد می شود و مرکز، راست و چپ لب همه به سمت بینی کشیده می شوند.
  3. جراحی لیفت مرکزی لب (لیفت سانترال)
    جراحی لیفت سانترال لب شبیه به لیفت bullhorn زیر بینی است. فضای بین بینی و لب ها را با یک برش در قسمت پایین بینی کوتاه می کند.
  4. جراحی لیفت گوشه لب
    لیفت لب گوشه گاهی اوقات “لیفت پوزخند” نامیده می شود زیرا به صورت ظاهری خندان می بخشد. این کار با ایجاد دو برش کوچک در هر دو گوشه دهان و برداشتن مقدار کمی از پوست انجام می شود. برخی از افراد این عمل را همراه با لیفت لب دیگر انجام می دهند تا لب های پرتر داشته باشند.
    این یک گزینه برای افرادی است که احساس می کنند لب هایشان پایین است.
  5. عمل لیفت لب ایتالیایی
    لیفت لب ایتالیایی به دو برش در زیر هر سوراخ بینی نیاز دارد و به غیر از این جزئیات، بسیار شبیه به گاو هورن است. این معمولاً شامل یک اسکار قابل توجه نیست.

جراحی لیفت لب سانترال و لیفت لب گوشه

چه کسانی به جراحی لیفت لب احتیاج دارند؟

  1. لیفت لب می تواند گزینه خوبی برای افراد بزرگسال باشد که می خواهند فضای بین لب و بینی را کاهش دهند. با افزایش سن، این فضا معمولاً افزایش می‌یابد و می‌تواند لب‌ها را نازک‌تر نشان دهد.
  2. افراد جوان‌تری که ظاهری را که از روش های دیگر زیبایی لب خود می‌خواستند به دست نیاورده‌اند، عمل لیفت لب تواند برایشان مناسب باشد.
  3. لیفت لب نیز یک راه حل دائمی است، بنابراین می تواند برای افرادی که از نگهداری پرکننده خسته شده اند مفید باشد.

 شما کاندیدای خوبی برای عمل لیفت لب نیستید اگر…

فضای زیادی بین پایه بینی و بالای لب خود ندارید (معمولاً حدود ۱.۵ سانتی متر)
شما سیگار و قلیان استعمال میکنید و نمی خواهید یا نمی توانید برای دوره بهبودی پس از جراحی (حدود ۲ تا ۴ هفته) آن را ترک کنید.
اگر دیابت یا هر بیماری دیگری که بر توانایی لخته شدن خون شما تأثیر می گذارد، یا اگر تبخال دهان دارید، بهتر است قبل از عمل با جراح خود در میان بگذارید.

مراقبت های قبل و بعد از عمل لیفت لب 

چندین مرحله وجود دارد که باید برای ایجاد موفقیت قبل و بعد از عمل جراحی لیفت لب بالا انجام دهید.

مراقبت‌های قبل از جراحی لیفت لب 

  • ۶ ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  • ممکن است پزشک از شما بخواهد که سیگار را در هفته‌های قبل و بعد از عمل ترک کنید، زیرا سیگار کشیدن می‌تواند بر بیهوشی تأثیر بگذارد.
  • ۴۸ ساعت قبل از مصرف الکل که می تواند در بیهوشی اختلال ایجاد کند، خودداری کنید.
  • تا ۲ هفته قبل از مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  • عمل لیفت لب در مطب جراح انجام می شود و احتمالاً به جای بیهوشی عمومی به بیمار بی حسی موضعی داده می شود زیرا درد خیلی شدید نیست.
  • یک تکه کوچک از پوست از جایی بین بینی و دهان برداشته می شود – محل دقیق به زمان لیفت لب شما بستگی دارد. بخیه ها تا یک هفته بعد گذاشته می شود.

مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت لب 

  • برای ۲۴ ساعت استراحت پس از عمل برنامه ریزی کنید.
  • در هفته های بعد از ورزش شدید و سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • از خوابیدن روی صورت یا باز کردن بیش از حد دهان خودداری کنید.
  • از یک مسواک کوچک استفاده کنید و با دقت مسواک بزنید.
  • لب های خود را مرطوب نگه دارید.
  • برش ها را با توجه به توصیه های پزشک تمیز کنید.

 

عوارض جراحی لیفت لب
مانند تمام جراحی ها، لیفت لب دارای برخی عوارض بالقوه است، به همین دلیل است که همیشه استفاده از یک جراح پلاستیک دارای مجوز ضروری است.

عوارض جراحی پلاستیک عبارتند از:

  • جای زخم
  • بهبود ضعیف زخم یا اسکار
  • خون از دست دادن در حین یا بعد از جراحی
  • آسیب عصبی
  • واکنش های آلرژیک به بیهوشی

 

هزینه جراحی لیفت لب چقدر است؟

  1. از آنجایی که لیفت لب یک عمل زیبایی انتخابی است، تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.
  2. هزینه لیفت لب بسته به اینکه چه کسی این عمل را انجام می دهد و محل زندگی شما متفاوت است.
  3. با توجه به برآوردهای قیمت از سایت رسمی Aesthetic Edit، این روش بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در حال حاضر هزینه دارد.
  4. همچنین اگر یک لیفت لب گوشه ای را با یک بالابر دیگر جفت کنید، گران تر خواهد بود.

انتخاب جراح لیفت لب بالا در شیراز

چگونه یک جراح زیبایی برای عمل لیفت لب در شیراز پیدا کنیم؟

یافتن یک جراح لیفت لب با جراح زیبایی پلاستیک معتبر و دارای مجوز برای انجام لیفت لب ضروری است. اگرچه این یک روش سریع است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود، اما اگر جراح شما به درستی آموزش ندیده باشد، می تواند خطرناک و غیربهداشتی باشد.

دکتر حسین کرم نژاددکتر حسین کرم نژاد با سالها تجربه و تخصص در جراحی زیبایی صورت در شیراز و به ویژه جراحی لیفت لب در شیراز میتواند به شما در زمینه عمل زیبایی‌تان مشاوره دهد و با رزومه کاری معتبر و موفق خود می‌تواند انتخاب شما برای جراحی انواع لیفت لب باشد. اگر شما به دنبال زیبایی هستید با دکتر کرم نژاد همین حالا تماس بگیرید برای مشاهده اطلاعات تماس کلیک کنید.

جراحی لیفت لب دکتر کرم نژاد

نکات مهم و کلیدی برای جراحی لیفت لب

  1. لیفت لب یک جراحی زیبایی انتخابی است که می تواند لیفت بالا را بزرگتر و برجسته تر نشان دهد. بر خلاف کاشت لب یا تزریق، لیفت لب یک راه حل دائمی است.
  2. افرادی که به دنبال کمان کوپیدی مشخص‌تر و بدون ظاهر «لب اردک» از ایمپلنت یا فیلر هستند، یا افراد مسن‌تری که می‌خواهند نازک شدن لب‌ها را که با افزایش سن اتفاق می‌افتد کاهش دهند، کاندیدهای خوبی برای لیفت لب هستند.
  3. کسانی که تا حدود ۴ هفته پس از جراحی نمی توانند سیگار را ترک کنند یا کسانی که فضای کمتری بین بینی و دهان دارند، کاندیدای خوبی نخواهند بود.
  4. یافتن جراح زیبایی بینی و صورت معتبر در شیراز برای انجام جراحی و پیروی از دستورات جراح قبل و بعد از جراحی ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *