سوالات متداول درباره جراحی افتادگی پلک

سوالات متداول درباره جراحی افتادگی پلک

اگر افتادگی پلک شما را آزار می دهد یا محدوده دید محیطی خود را از دست می دهید، یا به دنبال زیبایی بیشتر برای پلک ها و چشمان خود هستید! جراحی زیبایی پلک و یا جراحی ترمیم پلک یک راه حل سریع و مطمئن برای شما می‌باشد. پی بردن به پاسخ پرسش های مهمی که در ذهنتان درباره جراحی افتادگی پلک ایجاد میشود بدون مشورت با یک پزشک متخصص کار ساده ای نیست. ما برای شما در این مقاله مهمترین سوالات رایج درمورد جراحی افتادگی پلک را برای شما از سراسر جهان جمع آوری کرده ایم. برای این روش از جراحی در اینجا به ۹ سوال متداول در مورد جراحی افتادگی پلک جواب داده شده است که می توانید در ادامه آنها را مشاهده کنید.

سوالات رایج درمورد عمل افتادگی پلک

۱. چرا افتادگی پلک ایجاد می شود؟

با افزایش سن، پوست در امتداد پلک شما کشیده می شود و ماهیچه هایی که پلک را بالا می برند به مرور ضعیف می شوند. برای برخی، افتادگی پلک می تواند ناشی از آسیب یا بیماری باشد، مانند دیابت، سندرم هورنر، میاستنی گراویس، استوک، تومور و تورم در پلک. افتادگی پلک می تواند در یک یا هر دو پلک شما ایجاد شود.

۲. افتادگی پلک چه علائمی دارد؟

یکی از علائم رایج افتادگی پلک، از دست دادن میدان دید معمول، به ویژه قسمت های فوقانی و بیرونی میدان دید شما است. معمولاً این تغییر به تدریج اتفاق می‌افتد و ممکن است در رانندگی با مشکل مواجه شوید، در حین تماشای تلویزیون دچار تاری دید شوید، مکرراً در اشیا از خواب بیدار شوید یا از اشیاء یک طرف دید خود بی‌اطلاع باشید. اپتومتریست یا چشم‌پزشک می‌تواند میدان بینایی شما را آزمایش کند و تشخیص دهد که آیا به دلیل شکل یا موقعیت پلک‌ها دچار نقص بینایی هستید یا خیر.  علائم دیگر می تواند چشم های بسیار خشک یا آبریزش باشد یا افرادی که به شما می گویند به دلیل پف کردن یا افتادگی پلک هایتان خسته به نظر می رسید.

۳. آیا کودکان خردسال می توانند افتادگی پلک داشته باشند؟

نوزادان می توانند با افتادگی پلک به دنیا بیایند که به آن پتوز مادرزادی نیز گفته می شود. کودک ممکن است ابروهای خود را بلند کند یا سر را به عقب خم کند تا بتواند ببیند. افتادگی پلک که به طور کامل یا جزئی دید کودک را مسدود می کند می تواند منجر به از دست دادن دائمی بینایی شود. یک چشم پزشک باید این را ارزیابی کند. جراحی بر روی کودکان خردسال برای اصلاح افتادگی پلک معمولاً در سنین پیش دبستانی انجام می شود.

۴. جراحی افتادگی پلک چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که افتادگی پلک را ترمیم می کند. یک جراح زیبایی صورت یا یک جراح پلاستیک و ترمیمی می تواند این جراحی را انجام دهد. در طول جراحی، جراح برشی را در چین طبیعی چشم شما ایجاد می کند و پوست، ماهیچه و احتمالاً چربی اضافی را در امتداد پلک بالایی چشم شما برمی دارد. این برش در چین طبیعی پلک پنهان می شود. این روش به عنوان یک جراحی یک روزه انجام می شود، به این معنی که بهبودی شما به راحتی در خانه انجام می شود. بلفاروپلاستی می‌تواند مشکلات میدان بینایی را کاهش داده یا از بین ببرد، علاوه بر این که چشم‌ها را جوان‌تر و هوشیارتر نشان می‌دهد.

سوالات رایج درمورد جراحی افتادگی پلک

۵. عوارض جراحی افتادگی پلک چیست؟

در مورد خطرات جراحی با جراح خود صحبت کنید و مزایا و خطرات آن را بسنجید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. مانند هر جراحی دیگری، خطرات و عوارض احتمالی وجود دارد و باید از آنها آگاه باشید.

خطرات و عوارض جراحی افتادگی پلک عبارتند از:

  • عفونت و خونریزی
  • چشم های خشک و تحریک شده
  • مشکل در بستن چشم یا سایر مشکلات پلک
  • جای زخم قابل توجه
  • آسیب به عضلات چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • نیاز به یک جراحی بعدی
  • تاری دید موقت یا به ندرت از دست دادن بینایی
  • خطرات مرتبط با جراحی به طور کلی، از جمله واکنش به بیهوشی و لخته شدن خون

۶. بهبودی عمل افتادگی پلک چه مدت طول می کشد؟

پس از جراحی، ممکن است تاری دید ناشی از پماد روان کننده استفاده شده روی چشم، آبریزش چشم، حساسیت به نور، دوبینی، یا مقداری درد یا ناراحتی، کبودی و تورم در ناحیه جراحی شده را تچربه کنید اما این ها به طور کلی در ۱۰ تا ۱۴ روز فروکش می کند و پلک شما بهبود میابد.
توصیه دکتر کرم نژاد به زیباجویان : اسکارهای ناشی از بریدگی های جراحی (خط برش جراحی) ممکن است یکماه یا دوماه طول بکشد تا کاملا محو شوند. در دوران بهبودی برای درمان جای برش های ایجاد شده، مهم است که از پوست ظریف پلک خود در برابر قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید و کشیدگی محافظت کنید. همچنین میتوانید از مکمل های ویتامین B برای بهبودی سریعتر پوست خود بهره ببرید و حتما از توصیه های پزشک جراح خود پیروی کنید.

۷. میزان رضایت از جراحی افتادگی پلک و ماندگاری آن

برخلاف روش های دیگر که اثر و ماندگاری کوتاهی دارند، جراحی زیبایی پلک یک اثر همیشگی و عمری برای شما دارد. درمورد رضایت بخش بودن این نوع جراحی نیز با بررسی داده ها و نطرات، میتوان گفت که اکثر مردم از نتایج جراحی افتادگی پل خود راضی هستند و شاهد پیشرفت در زمینه زیبایی و همچنین در برخی موارد بینایی خود هستند.
نتایج برای افراد پا به سن گذاشته که افتادگی پلک آنها باعث جلوگیری از بینایی میشود معمولا تا آخر عمر باقی میماند و مشکل دید نخواهند داشت.

۸. آیا جراحی افتادگی پلک تحت پوشش بیمه است؟

پوشش بیمه به این بستگی دارد که آیا جراحی شرایطی را که بینایی شما را مختل می کند ترمیم می کند یا خیر. اگر جراحی را فقط برای بهبود ظاهر خود انجام دهید، بیمه هزینه را پوشش نمی دهد. البته این ها را باید حتما از پزشک خود بپرسید و شرایط پوشش بیمه را بدانید.

۹.انتخاب دکتر جراح افتادگی پلک در شیراز

جراحی افتادگی پلک یا جراحی افتادگی پلک بالا یک روش رایج برای بازگرداندن زیبایی به چشم ها و بازگرداندن میدان بینایی در مردان و زنان است. اگر نگران پوست اضافی، افتادگی پلک ها و از همه مهمتر زیبایی صورت خود هستید، هر روز هفته می توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب جهت مشاوره و یا رزرو نوبت با متخصص جراحی زیبایی بینی و صورت در شیراز آقای دکتر حسین کرم نژاد تماس بگیرید.

توجه فرمایید !

در صورتی که سوال دیگری در ذهن شماست خوشحال میشویم از ما بپرسید. دکتر کرم نژاد متخصص و جراح زیبایی بینی و صورت در شیراز مستقیما به دیدگاه و سوال شما پاسخ خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *