عوارض عمل بینی و پیشگیری از عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

بینی شما یکی از ویژگی های اصلی صورت شما است و یکی از اولین چیزهایی است که مردم وقتی به شما نگاه می کنند متوجه می شوند. به این ترتیب، حتی عیوب جزئی در این ناحیه می‌تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر کلی شما داشته باشد. به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در بین مردان و زنان در هر سنی در دنیا بسیار محبوب است. این جراحی پیچیده و ظریف در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای رایج شده است. این محبوبیت بدون در نظر گرفتن چند خطر ذاتی‌ای نیست که بیماران باید قبل از انتخاب بهترین جراح بینی شیراز در نظر بگیرند.

در این مقاله در سایت دکتر کرم نژاد، ما مهمترین موارد رایج عوارض عمل بینی را به همراه اقداماتی برای جلوگیری و پیشگیری از عوارض بعد از عمل بینی را برای شما زیباجویان گرامی آورده ایم …

  1. مشکلات زیبایی شناختی بعد از عمل بینی 
    یکی از شایع ترین عوارض جراحی بینی، بینی جدیدی است که بیمار آن را دوست ندارد. نتایج عمل بینی ممکن است با تصویر و انتظارات شما تفاوت داشته باشد که ممکن است باعث نارضایتی شما شود.به عنوان مثال، پس از یک روش ناموفق، بینی ممکن است بیش از حد یا کمتر اصلاح شود، یا ممکن است بیمار دارای یک برآمدگی مداوم، ناهنجاری های مختلف، ظاهری شبیه منقار، یک پل نامنظم، یا نوک بینی تغییر شکل، نیشگون یا نامتقارن باشد. یا، بینی ممکن است به سادگی غیرجذاب یا غیرطبیعی به نظر برسد و باعث شود بیمار هر بار که در آینه نگاه می کند احساس ناراحتی کند. در بسیاری از این موارد، تنها راه حل، یک روش بازبینی پیچیده با استفاده از پیوند غضروف است. متأسفانه بینی بسیار ظریف و پیچیده است، حتی یک تجدید نظر ممکن است هرگز یک عمل بینی “نادرست” را اصلاح نکند.
    برای جلوگیری از مشکلات زیبایی بعد از عمل بینی، دکتر حسین کرم نژاد دو مهارت مهم را در عمل جراحی بینی خود به ارمغان می آورد: تخصص فنی و چشم هنری. این بسیار مهم است، زیرا عمل زیبایی بینی جزء هنر و علم است. به این ترتیب، به مقدار زیادی ظرافت و همچنین یک رویکرد فنی تصفیه شده نیاز دارد که می تواند نتیجه موفقیت آمیز آن را تضمین کند. علاوه بر این، دکتر کرم نژاد مدت زمان قابل توجهی را طی دو ویزیت صرف می کند و جزئیات آناتومی بینی شما را بررسی می کند و به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی نیاز به تغییر دارد. او رک خواهد بود و حقیقت را به شما می گوید و مطمئن می شود که محدودیت های آناتومی خود را درک می کنید و اینکه آیا اهداف شما قابل دستیابی هستند یا خیر؟ .
  2. خونریزی و عفونت بعد از عمل بینی
    این موارد در بین بیماران دکتر کرم نژاد بسیار نادر است، اما آگاهی از آنها مهم است. هر زمان که جراحی می کنید، این احتمال وجود دارد که خونریزی شدید و/یا عفونت جدی را تجربه کنید. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که جراح شما می تواند این خطرات را به حداقل برساند و ایمنی شما را تضمین کند. به عنوان مثال، دکتر حسین کرم نژاد از شما می خواهد تا دو هفته قبل از جراحی استفاده از داروها، مکمل ها و داروهای ضد التهابی را که ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهند، متوقف کنید. برای جلوگیری از عفونت، او از شما می خواهد که یک هفته قبل از عمل جراحی، از کرم آنتی بیوتیک قوی در بینی خود استفاده کنید. علاوه بر این، او آنتی‌بیوتیک‌ها را در زمان و بعد از جراحی تجویز می‌کند، و همچنین دستورالعمل‌های دقیق مراقبت‌های پس از جراحی را به شما ارائه می‌کند که با بهبودی بینی، شما را ایمن و سالم نگه می‌دارد.
  3. تورم و ورم بعد از عمل بینی
    تورم و ورم از دیگر عوارضی هستند که ممکن است پس از جراحی بینی رخ دهند. برای کاهش تورم و ورم، باید از یخ یا کمپرس گرم استفاده کرد و دستورات پزشک را به دقت رعایت کرد.
  4. کبودی بعد از عمل بینی
    کبودی نیز از عوارض شایع پس از جراحی بینی است. برای کاهش کبودی، باید از یخ یا کمپرس گرم استفاده کرد و دستورات پزشک را به دقت رعایت کرد.
  5. چالش های تنفسی بعد از عمل بینی
    این یکی از مهم ترین عوارض جراحی بینی است. اکثر جراحی های زیبایی بینی به کوچکتر کردن بینی نیاز دارند. این اغلب به ضرر عملکرد بینی است. بینی ضعیف می شود و از این رو با گذشت زمان مجرای بینی به خطر می افتد و منجر به تنفس ضعیف می شود. این ممکن است به صورت خروپف، عدم تحمل ورزش و مشکل در خواب ظاهر شود.
    دکتر کرم نژاد برای جلوگیری از این اتفاق برای بیمارانش، در تمام جراحی های بینی خود از روش بازسازی به جای کاهشی استفاده می کند. این بدان معناست که او وقتی بینی را جذاب‌تر می‌کند، این کار را به بهای تخریب یکپارچگی ساختاری بینی انجام نمی‌دهد. او این کار را با محافظه‌کاری در مکان‌هایی انجام می‌دهد که به آن نیاز دارند و با استفاده از پیوند غضروف در جایی که ضعف را پیش‌بینی می‌کند، پشتیبانی می‌کند. نه تنها تنفس شما تغییر نمی کند، بلکه در بسیاری از موارد این ساختار حیاتی را بهبود می بخشد تا تنفس شما پس از جراحی تقویت شود.
  6. اسکار ضعیف جراحی بینی
    دو روش برای انجام جراحی بینی وجود دارد. روش اول روش بسته است که شامل ایجاد برش فقط در داخل بینی است. روش دوم، روش باز است، که برش های جزئی در قسمت بیرونی ساختار بینی، در امتداد پوستی که سوراخ های چپ و راست بینی را به هم متصل می کند، می طلبد. در هر دو مورد، جای زخم ضعیف می تواند منجر به عوارض شود. به عنوان مثال، بافت اسکار تهاجمی در داخل بینی می‌تواند حجیم شود، که می‌تواند منجر به نامنظم شدن کانتور بینی شود. جای زخم های قابل مشاهده و نامطلوب خارج از بینی می تواند ظاهر کلی شما را کاهش دهد و مشخص کند که عمل بینی انجام شده است.
    دکتر کرم نژاد می داند که بیمارانش تا چه اندازه نگران اسکارهای جراحی زیبایی بینی هستند و تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود که آثار کوچک و ضعیف، خوب بهبود یابند. به این ترتیب، او شخصاً تمام برش های خود را با ظرافت و دقت می بندد تا مطمئن شود که بیمارانش به بهترین ظاهر ممکن خود می رسند. نتیجه زیبایی بینی شما نکته کلیدی دارد آن هم اینکه وقت زیادی باید برای آن صرف کنید و به جزئیات ریز نیز توجه کنید. به این ترتیب، جراحی بینی توسط دکتر کرم نژاد اغلب بیشتر از یک پزشک معمولی طول می کشد.
  7. سوراخ شدن سپتوم بینی بعد از جراحی بینی
    سپتوم بینی انسان دیواره ای است که راه هوایی چپ و راست را از هم جدا می کند. در موارد بسیار بسیار نادر، این دیواره ممکن است در حین جراحی بینی سوراخ شده و می تواند باعث ایجاد عوارض حاد برای افراد شود. نمونه علائم سوراخ شدن سپتوم بینی می تواند مانند: فشار بینی، صدای سوت هنگام تنفس، ترشحات خونی زیاد، پوسته پوسته شدن، مشکل در تنفس و تخریب بینی با گذشت زمان و درصورت عدم رسیدگی پزشکی لازم باشد.
  8. تغییر حس بویایی بعد از عمل بینی
    تغییر حس بویایی از عوارض شایع و قابل پیش بینی می تواند باشد که ممکن است پس از هر عمل جراحی بینی رخ دهد. این مشکل معمولاً به دلیل آسیب به بخش‌های حسی بینی است. برای پیشگیری از این عارضه، باید دستورات پزشک را به دقت رعایت کرد و از فعالیت‌های شدید بعد از جراحی بینی خودداری کرد.اینکه آیا این عارضه برای شما اتفاق می افتد یا نه، کاملاً در دست جراح شماست. به همین دلیل است که انتخاب دقیق آن بسیار مهم است و ما همیشه در مطالب و توضیحات خود آن را عنوان می کنیم. دکتر حسین کرم نژاد با اتخاذ یک رویکرد آرام و دقیق در هنگام انجام عمل زیبایی بینی در شیراز، که اغلب بخش ضروری از جراحی بینی شماست، از سوراخ شدن تیغه بینی جلوگیری می کند.
  9. تغییر حس بینی بعد از جراحی بینی
    در برخی موارد ممکن است حس پوست بینی شما پس از عمل تغییر کند و حتی در برخی موارد احتمال از دست دادن حس بینی وجود دارد.
  10. عوارض آنستزی بعد از عمل بینی
    در صورتی که برای عمل بینی از آنستزیا استفاده شود، ممکن است عوارض آنستزی مانند تهوع، استفراغ و سرگیجه رخ دهد.

 

صحبت پایانی

با تمام این وجود، موارد ذکر شده در متن بالا به صورت کلی بوده و جراحان حاذق ایرانی معمولا شیوه های مختلفی برای جلوگیری از عوارض احتمالی عمل بینی را به کار می برند و موارد بالا در برگیرنده تمام عوارض احتمالی بعد از عمل جراحی بینی بوده است. باید توجه داشت که بیشتر از افراد پس از عمل بینی از نتایج کاملا رضایت دارند و هیچ‌گونه عارضه و مشکلی ندارند. برای جلوگیری از عوارض احتمالی نیز، بهتر است با پزشک متخصص و جراح بینی خود مشورت کنید و راهنمایی های او را در خصوص مراقبت های بعد از عمل بینی دنبال کنید. دکتر حسین کرم نژاد با کسب صد درصدی رضایت زیباجویان خود بهترین جراح بینی در شیراز است که میتواند خواسته ها و اهداف زیبایی صورت شما را برآورده کنند البته باید قبل از هر کاری با ایشان ملاقات داشته باشید. پس از بررسی بینی شما به شما مشاوره لازم را ارائه می کنند.

شما زیباجوی گرامی برای رزرو وقت قبلی و دریافت ملاقات (ویزیت) دکتر کرم نژاد بهترین جراح زیبایی بینی شیراز میتوانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب با منشی پزشک در ارتباط باشید و تماس بگیرید. ساعات کاری مطب دکتر روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته در بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ می باشد.. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *